COPYRIGHT © 2017 - ALLE RECHTEN VOORBEHOUDEN SAILFRIENDS GCV

MAIL ONS
Please reload

Recente berichten

I'm busy working on my blog posts. Watch this space!

Uitgelichte berichten

Eerste zeiltrip van 2016 met Sailfriends!

September 9, 2016

Sailfriends flottielje langs Kroatische eilanden

Op 16 juli voer de eerste Sailfriends flottielje uit in Pomer, Pula.  van de storm de avond voordien was 's ochtends gelukkig niets meer te merken.  Ons plan?

Bijzondere plekjes ontdekken: geheime stranden, prachtige rotsformaties, leuke onbekende dorpjes, ...

We maakten de oversteek naar CRES.  Na wat lobbywerk mochten we aanmeren aan de oude aanlegsteiger, deel van het oude stadsgedeelte. Een mooier plekje voor een eerste stopplaats konden we niet bedenken.  De eilandbewoners onthaalden ons hartelijk.

Uniek eiland Susak

De flottieljegroep hield van uitgebreide zeiltrips, dus kozen we de tweede dag opnieuw voor een trip van quasi 30 mijl, richting SUSAK.  Dit is een atypisch Kroatisch eiland met fijne zandstranden op rotsplatformen.  Een prachtig dorpje op de heuvelflank met indrukwekkend uitzicht op de Adriatische Zee, op en top genieten!

Wind in de zeilen

Op dag 3 zetten we koers naar het eiland Ilovik.  De wind was ons uiterst gunstig gezind!  Na twee dagen in haventjes te hebben gelegen, meerden we deze keer aan een steigerplatform in stervorm, wat voor een leuke "Sailfriends-sfeer" zorgde.  We smulden in een gezellig visrestaurantje, met zicht op onze jachten!

Hoog tijd om een afgelegen baai te zoeken waar we een nachtje voor anker konden liggen.  We vonden een rustige plaats in één van de beschutte baaien van het eiland UNIJE.

De kinderen lieten we de onbewoonde baai verkennen, met bijbootjes en zaklampen.  's Morgens vertrokken we vroeg op weg naar onze volgende bestemming.

Dolfijnen op ons pad!

Net omdat we zo vroeg vertrokken, hadden we het geluk om niet enkel van een prachtige zonsopgang te genieten, ook spotten we dolfijnen!  Moeders met hun kleine dolfijntjes die naast de boot zwommen, met een zee die strak lag te blinken in de zon.  Onvergetelijk!

Rond de middag arriveerden we op de volgende bestemming, het Nationaal Park BRIJUNI. 24 uur lang konden alle flottieljeleden zwemmen, fietsen, musea en parken bezoeken op dit prachtige, ...

beetje excentrieke eiland.

Uitzonderlijk zeilplezier

De terugreis naar Pomer was een ware zeilersdroom. 20 mijl zeilplezier met erg gunstige wind,die de boten tot 7 knopen snelheid dreef. En daarenboven spotten we nog dolfijnen.  Een mooie eerste Sailfriendsweek!